Kunde: Nordr
Arbeid: Digital markedsføring for nyboligprosjektet Steinsviksåsen.
Hva vi gjorde: Digital synlighet, design, performance marketing.
Programmatiske annonser bidro til at en tredjedel av boligene i Nordr-prosjektet Steinsvikåsen gikk på forhåndssalg.
Vi har samarbeidet med Nordr på en rekke boligprosjekter og bidrar blant annet med digital annonsering.
Et av de siste prosjektene vi har hjulpet Nordr med er Steinsvikåsen i sørenden av Nordåsvannet. Her skal de bygge 50 leiligheter og 6 rekkehus med fantastisk utsikt, gode kvaliteter og underjordisk parkeringsanlegg. Utgangspunktet er veldig godt, og alt ligger til rette for det som kan bli et suksessfullt prosjekt for Nordr.
Her forklarer vi hvordan vi bidrar i alle faser av nyboligsalg: Når nybygg skal selges
Vi startet med annonsering mot de mest relevante målgruppene på Facebook og Instagram i perioden desember 2023–mai 2024. Vi kjørte på med to budskap gjennom perioden: 1) påmelding til forhåndssalg, 2) forhåndssalget er i gang.
I perioden april–juni 2024 kjørte vi i tillegg programmatiske annonser gjennom plattformen BidTheatre. Der målrettet vi annonser mot de mest aktuelle kjøpergruppene på tvers av digitale plattformer. Dermed traff budskapet målgruppen, uavhengig av hvor målgruppen var.
Facebook og Instagram
Visninger: 357 714
Antall som så annonsene: 61 397
Antall klikk: 7 685
Klikkfrekvens: 2,15 %
BidTheatre
Visninger: 100 659
Antall som så annonsene: 44 899
Antall klikk: 370
Klikkfrekvens: 0,37 %
Planen var at forhåndssalget skulle starte i august, men den store pågangen gjorde at Nordr åpnet opp allerede i starten av juni.
Det ble en formidabel suksess, og etter noen uker hadde de solgt 17 av 56 enheter.