ARBEID
Bilde av logo og slagord for Herde kompositt

BAKGRUNN

Julen 2020 fikk vi en henvendelse som var så hemmelig at vi måtte signere en NDA for å fullføre samtalen: Hadde vi mulighet til å lage en logo for et selskap i løpet av romjulen?

Det hadde vi! Prosjektet handlet om en management buy-out der fire gründere var i ferd med å signere avtale med Palfinger om å overta driften av livbåtfabrikken i Ølve i Kvinnherad. Det er den som i en årrekke har produsert den kjente frittfall-livbåten – blant annet under navnet Harding.

Etter en grundig brief gikk vi i gang med å utarbeide visuell identitet for det nye selskapet.

LØSNING

Navnet Herde Kompositt er tydelig, ujålete og beskrivende for hvilken spisskompetanse bedriften har opparbeidet gjennom årtier. Historien kan sees som en kontinuerlig herdeprosess som har gjort bedriften minst like robust som det sterkeste komposittmateriale.

Glassfiber er vesentlig i produksjonen, og vi hentet inspirasjon fra selve veven i glassfiberstrukturen da vi utformet H-en i navnet. Gründernes mot og grønne verdier inspirerte fargene i profilen. Uttrykket på nettsidene et bold og fargesterkt, og profilelementene er brukt i ulike animasjoner for å skape liv og dynamikk.

Siden oppstarten har Herde Kompositt produsert det mye omtalte «Egget» – et lukket oppdrettsanlegg til sjøs, produsert på oppdrag fra Hauge Aqua. Det er en enorm konstruksjon som måler 20 meter i diameter og som skal beskytte fisken mot lus og sykdom som lurer i fjordene.

Herde Kompositt skal fortsatt produsere tenderbåter og de kjente livbåtene. De har i tillegg inngått samarbeidsavtale med den norske båtprodusenten Hydrolift, som er langt fremme når det gjelder avansert skrogkonstruksjon.

Les mer om selskapet og se nettsidene her.

Herde kompositt - logo og bil
Utklipp fra Herde Kompositt brosjyre

Ta en titt på..

 
ARBEID
Screenshot of the sub pages our fleet and our trades on the new G2 Ocean website

Nettsider for G2 Ocean: Mobilvennlig UI/UX som tåler ørkensol og dårlig nett

G2 Ocean