ARBEID
Bilde av logo og slagord for Herde kompositt

Herde Kompositt – Visuell identitet til en knallsterk nykommer

, ,

BAKGRUNN

Julen 2020 fikk vi en henvendelse som var så hemmelig at vi måtte signere en NDA for å fullføre samtalen. Hadde vi mulighet til å utarbeide en logo for et selskap i løpet av romjulen?

Det hadde vi! Prosjektet handlet om en management buy-out der fire gründere var i ferd med å signere avtale med Palfinger om å overta driften av livbåtfabrikken i Ølve i Kvinnherad der den kjente frittfall-livbåten i en årrekke har blitt produsert – blant annet under navnet Harding.

Etter en grundig brief gikk vi i gang med å utarbeide visuell identitet for det nye selskapet.

LØSNING

Navnet Herde Kompositt er tydelig, ujålete og beskrivende for hvilken spisskompetanse bedriften har opparbeidet gjennom årtier. Historien kan sees som en kontinuerlig herdeprosess som har gjort bedriften minst like robust som det sterkeste komposittmateriale.

Glassfiber er vesentlig i produksjonen og H-en i navnet ble utformet etter inspirasjon fra selve veven i glassfiberstrukturen. Fargene i profilen er inspirert av gründernes mot og grønne verdier.
Nettsidene har fått et bold og fargesterkt uttrykk der profilelementene er brukt i ulike animasjoner for å skape liv og dynamikk.

Siden oppstarten har Herde Kompositt produsert det mye omtalte «Egget» – et lukket oppdrettsanlegg til sjøs, produsert på oppdrag fra Hauge Aqua. Det er en enorm konstruksjon som måler 20 meter i diameter og som skal beskytte fisken mot lus og sykdom som lurer i fjordene.

Herde Kompositt skal fortsatt produsere tenderbåter og de kjente livbåtene, og har i tillegg inngått samarbeidsavtale med den norske båtprodusenten Hydrolift som er langt fremme når det gjelder avansert skrogkonstruksjon.

Les mer om selskapet og se nettsidene her

Herde kompositt - logo og bil
Utklipp fra Herde Kompositt brosjyre

Ta en titt på..

 
ARBEID
Nye nettsider for Benchmark

Nye nettsider for Benchmark plc

Benchmark plc

 
ARBEID

Abacus IT

Abacus IT AS

Meny