Salget av boligprosjektet Kronstad X slo alle rekorder. Sammen med Backer Bolig og Eiendomsmegler 1 SR-Eiendom utformet vi en tydelig kommunikasjon og en bevisst performance-strategi som gikk rett hjem.
Bakgrunn
Vi startet med å gjennomføre felles arbeidsmøter for å kartlegge mål og kreative løsninger for prosjektet. På grunn av sin plassering er Kronstad X et boligprosjekt som passer til flere aldersgrupper. Boligprosjektet skulle føles ektefølt og upretensiøst, samtidig som det skulle fange følelsen av hva det ville si å bo i Kronstad X. Vi tilpasset det kreative uttrykket slik at vi kunne rette oss både mot den eldre og den yngre målgruppen. Ved å skreddersy materiale på denne måten fikk vi en helt unik mulighet til å videre optimalisere den digitale markedsføringen gjennom høsten.
Grafiske elementer
Et boligprosjekts prospekt er ikke bare et juridisk dokument med salgstegninger og leveransebeskrivelser. Det er også en kommunikasjon av merkevarens oppfattet emosjonelle verdier og strategiske posisjon! Som trykksak og nedlastbar fil har den en levetid langt ut over perioden hvor leilighetene ligger ute for salg.
Logoen og de grafiske elementene skulle løfte frem de viktigste salgsargumenter for Kronstad X. Vi ønsket å legge vekt på krysningspunktet – den sentrale beliggenheten gitt av bybanen, og de fire himmelretninger banen fører oss i. Bruken av moderne farger og store rene flater gir assosiasjoner til moderne skandinavisk formgiving og er ment til å appellere spesielt til en yngre målgruppe.
Vi laget vårt eget malverk for boligvelgeren. Den ble designet etter «mobile first-prinsippet» og det ble lagt vekt på brukervennlighet. På grunn av dette ble den strippet for all unødvendig informasjon, som har resultert i en moderne og robust boligvelger, som sømløst blir en del av profil og nettside.
Sosiale medier
I Kronstad X er en del av leilighetene tilpasset førstegangskjøpere. På grunn av dette ønsket vi å bruke sosiale medier som en del av vår kommunikasjon, i tillegg til normal programmatisk annonsering. Vi som jobbet på prosjektet tok bilder av området rundt. Disse kunne vi bruke både i prospektet og i sosiale medier. Resultatet ble en ektefølt fremstilling av boligprosjektet som stod i stil med kundens ønsker og vår visjon.
Performance
Verdien av en god performance-strategi kan aldri undervurderes i et boligprosjekt. Vi startet tidlig med å bygge opp interessentliste for prosjektet. Alle som besøkte nettstedet fikk tydelig oppfordring: Meld din interesse! Til gjengjeld lovet vi å holde alle interessenter oppdatert før alle andre. Interessentene ville også få invitasjon til forhåndssalg før ordinær start. En slik interessentliste er uvurderlig for videre dialog. Etter hvert som den kommunale saksgangen trakk ut i tid, kunne vi oppdatere interessentene og holde interessen oppe ved å stadig dele nye interiør-3D og gi oppdaterte opplysninger om salgsstart. I ukene før salgsstart ga vi god informasjon om selve salgsprosessen og delte spørsmål-og-svar på nettsiden. Nedtellingen startet!
Resultatet
Da forhåndssalget startet fikk vi se resultatene. Det tok helt av! I løpet av noen få minutter strømmet det inn over 140 kjøpsbekreftelser (kjøpstilbud). Med 50 leiligheter i bygget ble leilighetene fordelt etter første-mann-til-mølla-prinsippet.
Vi gratulerer de første kjøpere med ny flott bolig som vil stå klar i 2023!