BAKGRUNN
Telering skulle reposisjonere seg gjennom å etablere en ny merkevare og utvikle kommunikasjon tilpasset dagens strategi. Som en del av leveransen skulle det utvikles nye nettsider til den nye merkevaren Mobit.
De nye nettsidene skulle styrke merkevare og merkekjennskap til Mobit, samt profilere tjenestene som tilbys av kjedens forhandlere over hele landet.
LØSNING
I rebranding-prosjektet var nettsidene en viktig del av leveransen. Kunden ønsket en grundig, men smidig prosess. Vi startet med å gjennomføre felles arbeidsmøter for å kartlegge mål og «top tasks» for nettsidene. I prosessen fikk vi input fra kunden i tillegg til data fra eksisterende nettsider som gav oss innsikt til å utarbeide en komplett kravspesifikasjon.
I kravspesifikasjonen valgte vi å legge vekt på at nettsidene skulle ha et design som skulle fungere best på mobil, og UX* som har brukeren i fokus. Vi valgte å basere oss på Material Design. Noen av prinsippene med Material Design er tydelige, klare farger og ikoner, mer fokus på sammenheng mellom forskjellige elementer og mye mer.
*UX? Å utvikle løsninger er som å bygge et helt nytt hus. Arkitekten designer huset og finner ut hvor de ulike rommene plasseres i forhold til hverandre. Den jobben arkitekten gjør er med på å skape en god brukeropplevelse for eierne av huset. Det er viktig at arkitekten og håndverkeren samarbeider godt. Bare slik vil man få et fantastisk resultat!
Vi valgte å bruke Figma som verktøy for å lage prototyper av nye mobit.no, før vi startet med å utvikle løsningen basert på WordPress CMS.
WordPress er basert på åpen kildekode-programvare som gav oss ubegrensede muligheter med høy sikkerhet.