BLOGG

Å synse kan bli dyrt – å vite behøver ikke koste mye!

Innsikt, Kommunikasjons­strategi, Merkevarestrategi

Vet du hva kundene dine tenker om produktene dine? Hvordan de trives som kunder hos deg? Hva de synes om konkurrentene dine? Er det en stund siden du sjekket sist? Husk at godt innsiktsarbeid betaler seg i gode avgjørelser.

Innsikt er viktig

Du og dine ansatte vet mest av alle hva som foregår i markedet, men det er ikke noen gitt å ha full oversikt over alt. Litt for ofte baserer strategi og beslutninger seg likevel på antakelser og kvalifisert synsing.

Som markedsansvarlig i flere bedrifter har jeg erfart dette på godt og vondt. Ikke sjelden blir misnøye raskt kanalisert oppover. Vel og bra, og viktig å ta action! Men hvilke konsekvenser skal dette få? Er dette en enkeltstående erfaring eller er det mange som mener det samme?

Og hva med de tilfredse kundene? Hva er det de er mest fornøyd med? Det er også viktig å vite hva du skal styrke og gjøre mer ut av.

Ikke glem: Innsikt også er viktig når du skal velge hvor du annonserer. For eksempel på LinkedIn – er det verdt det for deg?

Innsiktsarbeid tilpasset ditt behov

Innsikt øker rett og slett sjansen for å nå målet betraktelig. Hvor kunnskapen finnes er det ingen fasit på, derfor tilpasser vi metoder etter behov. Noen ganger full Design Thinking-prosess, andre ganger intervjuer og samtaler med nøkkelpersoner. Du skal uansett være trygg på at vi anbefaler det du faktisk har bruk for slik at alt ligger til rette for at du når målene dine.

Det behøver ikke være komplisert eller kostbart å skaffe fakta, innsikt og oppdatert kunnskap. Faktum er at det kan være dyrere å la være. For når du skal legge strategier og planer, øker sjansen for å nå målene betraktelig hvis beslutningene bygger på et solid grunnlag.

Vi har verktøy, kompetanse og erfaring til å gjøre alle typer undersøkelser. Og det koster deg selvsagt ingenting å la oss komme med et forslag til hva som er lurt for deg!

Husk også: Det er viktig å brukerteste før lansering! Å droppe brukertestingen, kan være både dyrt og tidkrevende.

Her er noe av det vi kan hjelpe deg med:

  • Kundeundersøkelser og NPS (lojalitetsmåling)
  • Konkurrentanalyser
  • Produkt- og konsepttester
  • Merkevaremålinger

Start din bedrifts planlegging med ekstra trygghet! Ta kontakt for en nærmere prat.

Ta en titt på...