BLOGG
Bilde av nyansatte Sverre Krogsrud og Tim Pedersen sammen med byråsjef Mette Mæhle

Vi henter seniorkompetanse fra hhv NextGenTel og Tryg. Fra venstre: Sverre Krogsrud, Tim Pedersen og byråleder Mette Mæhle.

Henter krefter fra kundesiden

AG& har gjennom koronaåret hatt sterk vekst innenfor blant annet performance og digital effekt. Nå henter vi to nye lagspillere fra Tryg og NextGenTel.

I desember publiserte Kampanje.com saken om våre nye digitale superstjerner!

– Vi leverer strategi, UX, design, nettsider og performance i ett og samme miljø. Det gir kundene våre et stort fortrinn. Nå topper vi laget med to nyansettelser – begge med lang fartstid fra både kunde- og byråsiden.
Designing Business er et mantra hos oss. Det handler om bunnlinje enten det gjelder tjenestedesign, UX eller visuell identitet. Derfor er det viktig med ansatte som har god forretningsforståelse og som har erfaring fra kundesiden. Både NextGenTel og Tryg er nasjonale aktører med høyt fokus på digital synlighet og optimalisert kundedialog.

Sverre

Sverre Krogsrud kommer fra rollen som leder for produkt og marked i NextGenTel. Han har tidligere bakgrunn fra byråbransjen og har i tillegg jobbet med konsumentprodukter som kategorileder i Rieber & Søn. I AG& vil han ha ansvar for flere av våre største kunder – fra strategi til gjennomføring.
– Det blir fort mye pretensiøst snakk i reklamebransjen, og det er lett for at prosesser sklir ut og man mister fokus. Vår viktigste oppgave er å skape verdi for kunden, presiserer Krogsrud.
– Jeg gleder meg til å jobbe tverrfaglig og med hele spekteret av min kompetanse innenfor forretningsstrategi, kommunikasjon og teknologi, sier han.

Tim

Tim Pedersen kommer fra stillingen som digital marketing manager i Tryg Norge. Også han har byråerfaring etter to år i Knowit, og har ellers rukket innom både Blåkläder og NextGenTel på veien. I AG& vil han ha overordnet ansvar for digital effekt, herunder performance marketing.

– Kort fortalt skal jeg sette digital mediestrategi tydeligere på menyen i AG&, sier Tim Pedersen.
– Digital synlighet er en naturlig videreføring av alt arbeid byrået gjør innenfor strategi, nettløsninger og design. Det ligger store synergier i å få budskap og effekt til å fungere sammen, legger han til.

AG&

AG& – blant mange kjent som Alf Gundersen – er et av landets eldste byråer, og feiret i fjor 75 år. I den anledning – og midt i koronapandemien – markerte byrået jubileet med å skifte navn og profil. Byrået har hatt god kundetilvekst gjennom pandemien. Veksten har vært spesielt sterk innenfor digital og performance, og byrået har de siste månedene levert nettløsninger til internasjonale selskaper som Benchmark Genetics, Highsoft, Marine Benefits og Bergen Carbon Solutions.

Ta en titt på...

Meny