BLOGG
Utvid mediemiksen - hva med Jodel

Utvid mediemiksen – hva med Jodel?

, ,

Det blir mer og mer vanlig å bruke flere plattformer og medier i mediemiksen.

Den klassiske markedsmiksen har normalt to eller tre medier. Tiden der budsjettet ble brukt på TV og «noe på nett» kanskje ispedd noen boards er forbi

– Det vi opplever er at kundene våre er mer nysgjerrige på nye måter å vise innholdet sitt enn tidligere. Når vi i dag kjører kampanjer så har vi noen ganger ti ulike visningsplasser, sier vår performance marketer Kristoffer Bondehagen.

Hva med Jodel?

Flere selskaper ønsker å nå ulike målgrupper med forskjellig innhold. Selv om de bare har ett produkt i porteføljen. En hotellkjede må til eksempel nå unge par like mye som de må treffe forretningsreisende.

– Når vi designer business så tar vi alltid utgangspunkt i at grunnstammen må være solid. Vi oppfordrer derfor alltid til å lage et oversiktlig, brukervennlig og spennende nettsted, sier digital leder Tibor Mæhlum.

Derfra kan man utvide med nettbutikk, SEO-strategi og sosiale medier før man så går i gang med nyhetsbrev, sms, kundeklubber og etterhvert markedsføring via ulike kanaler. Facebook, LinkedIn, Google ads, Snapchat og flere. – Hva med Jodel?

Satser digitalt

Den digitale satsingen til AG& bærer frukter for kundene og hver måned har de som mål å teste noe nytt.

– Vi er et av få byråer som hjelper kunder med å annonsere på Jodel for å nå unge studenter, sier Kristoffer som mener at å fordele budsjettet f.eks på snapchat, YouTube og Jodel kan gjøre det lettere å unngå «drukningsdøden» i jakten på visninger.

Kontakt oss gjerne for å undersøke om Jodel kan være aktuelt mot dine målgrupper.

Enkeltkampanje eller always on?

Når vi i AG& setter opp kampanjer – eller setter opp årshjul for selskapers always-on-strategi så ønsker vi derfor å få den «ultimate ROI’en».

Gjennom performance marketing finner vi de annonsene som presterer best og gjennom programmatiske annonser kan vi plassere innholdet ditt på eksempelvis DN, VG, Dagbladet eller The New York Times.

– Hvorfor bruke 10 000 på lokalavisen og krysse fingrene, når du heller kan la 10 000 fordeles fritt mellom alle avisene som leses av målgruppen, sier Kristoffer?

Han forteller videre at det meste bør også A/B-testes gjennom hele prosessen. For mange kan dette være skummelt og høres tidkrevende ut, men med en erfaren tilrettelegger er dette helt klart bedre for resultatet.

Er du på jakt etter nye måter å treffe målgruppene dine på så ta kontakt med oss.

Ta en titt på...

Få 10 timer kostnadfri akutt krisehjelp fra en erfaren jurist, rådgiver eller markedsfører

10 timer gratis mentortjeneste

Koronakrisen har skapt utfordringer for mange bedrifter. I disse dager har vi utarbeidet en kampanje for Connect Vest som retter seg mot alle bedrifter som er berørt av krisen.
Nyheter, Strategi
Bopilot Hackaton app

Bopilot Hackathon – Se vår løsning!

16. juni arrangerte Bergen kommune, Byarkitekten og Bopilot hackaton – en 24 timers idékonkurranse der vi skulle skape en digital møteplass for boligutviklere og folk med alternative boligbehov. Et tema…
Nyheter
Meny