Digital helsesjekk: Luk ut feil og spar penger

Har du full oversikt over din digitale tilstedeværelse? En digital helsesjekk kan gi deg svarene du trenger.

Se på dette som EU-kontrollen av nettsiden din: En jevnlig sjekk som sørger for at du ikke unødvendig taper penger fordi konkurrentene dine er enklere å finne på Google, nettsiden ikke er universelt utformet eller fordi språket er dårlig.

En helsesjekk gir deg svar på disse og andre viktige spørsmål, og forteller deg hva du kan gjøre med eventuelle feil og mangler.

Dårlig språk kan koste deg mye penger, en utdatert nettside kan i verste fall føre til at du forsvinner helt fra Google og glemmer du universell utforming kan det vanke dagbøter.

Vi tilbyr tre ulike helsesjekker:

  1. Synlighetssjekken
  2. Nettsidesjekken
  3. Språksjekken

Etter helsesjekken er gjennomført tar vi gjerne et digitalt eller fysisk møte for å gå gjennom funnene. Da kan vi også gi råd om hva dere bør ta hensyn til eller gjøre noe med, og hvordan dere løser eventuelle utfordringer.

Synlighetssjekken

Sjekk av trackingpixler
Synlighet i sosiale Medier
Synlighet i søkemotorer (SEO)
Søkeordsanalyse
Konkurrentanalyse
Anbefalte tiltak
Utfyllende rapport

kr 2 900

Nettsidesjekken

Universell utforming
Funksjonalitet
Brukeropplevelse og -vennlighet
Anbefalte tiltak
Utfyllende rapport

kr 2 900

Språksjekken

Budskapsforståelse og treffsikkerhet
Lesbarhet
Språklig informasjonsstruktur
Anbefalte tiltak
Utfyllende rapport

kr 2 900

Alt i ett-sjekken

kr 6 700

Slik gjør vi det:

Synlighetssjekken

Det er utfordrende å nå opp i kampen om folks oppmerksomhet på nett, og det er ofte vanskelig å bli sett av dem dere ønsker å nå. Hvis potensielle kunder ikke ser dere, taper dere trafikk og penger. Våre eksperter på digital synlighet vet hva som skal til for å løfte dere ut av tåka.

Vi sjekker om nettsiden deres dukker opp i søkemotorer og hvilke viktige søkeord dere får treff på og ikke, og vi ser hvordan viktige konkurrenter ligger an. I tillegg går vi gjennom deres sosiale medie-kontoer, og vi sjekker trackingpixler og annet på nettsiden som kan påvirke synligheten deres.

Som en del av synlighetssjekken analyserer vi hva dere er gode på nå, og hva dere kan gjøre noe med. Funnene blir presentert i en utfyllende og oversiktlig rapport. Samtidig anbefaler vi et fysisk eller digitalt møte, hvor vi kan gå gjennom funnene og våre anbefalinger.

Nettsidesjekken

Gode nettsider skal kunne bli lest og forstått av alle. De skal være intuitive og de skal, ikke minst, virke. Hvis nettsiden ikke oppfyller alle disse kravene, taper dere trafikk, kunder og penger. Vi har eksperter som vet hva som kreves for at en nettside skal fungere.

Vi går grundig gjennom nettsiden deres og sjekker om den oppfyller krav til universell utforming. Vi gjør også en vurdering av funksjonalitet, brukeropplevelse og brukervennlighet. Funnene samler og presenterer vi i en utfyllende rapport, og gjerne også i et møte.

Språksjekken

Dårlig språk er dårlig business. Hvis språket på nettsiden deres er unødvendig komplisert, fullt av feil eller forvirrende, taper dere penger. Vi vet hva som må til for at språk skal treffe.

Vi går gjennom språket på nettsiden deres for å se om det er lett å oppfatte budskapet, om viktig informasjon kommer klart og tydelig frem og om språket er tilpasset målgruppen deres.

Dere får presentert resultatet i en oversiktlig og lett forståelig rapport. Vi anbefaler også at vi møtes fysisk eller digitalt. Da kan vi gå gjennom funnene våre og hvilke tiltak vi anbefaler.

Alt i ett-sjekken

Her kjører vi full pakke med sjekk av synlighet, nettside og språk. Du får resultatet i en tredelt rapport og i et møte hvor vi forklarer funnene våre.

Aktuelt fra AG&:

 
BLOGG
Illustrasjon til blogg om at kreativitet i reklame er lønnsomt

Slik overbeviser du CFO-en om at kreativitet er en god investering

 
BLOGG
Klimakommunikasjon og bærekraft illustrasjon

Ti prinsipper for god bærekrafts- og klimakommunikasjon

 
BLOGG
Cookie banner illustrasjon

Cookie-banner: Dette må med for at du ikke skal bryte loven

 
BLOGG
Animasjon av emoji som gråter

Det er for få tårer i B2B-markedsføring

 
BLOGG

Markedsfeide: Hvorfor en god fiende er god markedsføring

 
BLOGG
Google analytics er lovlig

Nye EU-regler slår fast: Du kan trygt bruke Google Analytics

 
BLOGG
Illustrasjon som viser forskjellen på app og nettside.

Annonseplassering i Google Display: apper vs. nettsider

 
BLOGG

Bør du annonsere på Snapchat?