BAKGRUNN
Som den første optikeren i Norge har Øyeoptikk Teigland tatt inn det tyske brillemerket YouMawo, som leverer unike, spesialtilpassede 3d-printede briller tilpasset den enkeltes hodefasong, avstand mellom øyne og neserygg. I den forbindelse ble AG& kreative team utfordret til å lage en video som presenterer produktet.
LØSNING
Målet med videoen var å få frem koblingen mellom ulike ansikter og produktet. Videoen måtte fungere i sosiale medier, en plattform der det gjennomsnittlige oppmerksomhetspennet er på 8 sekunder. Videoen måttte derfor forklare scanningprosessen og produktet på en kort og lettfattelig måte.
For å vise hvordan scanning av ansiktet fungerer filmet vi en av Øyeoptikk Teiglands egne ansatte, kombinert med grafikk som illustrerer iPaden som brukes til å dokumentere ansiktsform.
Filmen er laget i Øyeoptikks elegante profil, i sort/hvitt og med egenkomponert musikk fra vår egen lydprodusent Christian Indregard. Takk til Øyeoptikk ved Tommy Olsen for oppdraget