Digital markedsføring

For å finne dine kunder går vi systematisk til verks og benytter alle annonsesystemer og -plattformer for digital markedsføring som finnes. Facebook, Google, LinkedIn, Snapchat, Youtube, VG, TikTok, Jodel, New York Times eller det neste store sosiale mediet?

Våre spesialister på performance marketing og digital markedsføring skreddersyr kampanjer for at din merkevare eller din bedrift skal få maks oppmerksomhet.

Men digital markedsføring er ikke bare kjøpte annonser. Å nå ut til målgruppen med godt og relevant innhold vil skape en tilknytning som varer. Dette krever langsiktig innsats, men det er det vel verdt. Våre erfarne rådgivere vet hva som skal til og hvordan det skal gjøres.

Analyse og innsikt

Før oppstart er det viktig å ha et godt bilde av dagens situasjon. På samme måte er analyse en sentral del av evaluering både underveis og etter kampanjen. Vi bruker ulike verktøy, og målet er alltid å finne ut hva som har gitt og hva som kommer til å gi størst effekt.

  • Matomo (alternativ til Google analytics)
  • Google Analytics
    • Data
    • Webanalyse
    • Rapporter/rapportering
    • Datavisualisering
    • Dashboard (digitalt)
  • Heatmaps (feks. Hotjar)

En søkeordsanalyse er en viktig del av å få oversikt over din bedrifts situasjon, spesielt hvis du ønsker å sette i gang med SEO eller annonsering via Google Søk. Vi kartlegger din nåværende posisjon, hva dine potensielle kunder søker etter og setter sammen en strategi for hvordan det er hensiktsmessig å jobbe fremover.

Du vet hvem kundene dine er og hvem du gjerne vil nå. Med våre analyser finner vi ut mer om hvordan de agerer og hvordan vi skal finne dem. Vi kan treffe bredt eller finsikte på enkeltbedrifter. Og målet er alltid maksimal effekt.

Hva gjør dine konkurrenter på nett? Dette er viktig å vite for å sikre at vi velger den rette taktikken for din markedsføring.

Når annonsen har gjort sitt, og noen har klikket seg inn på nettsiden din, er neste skritt å konvertere til en ønsket handling. Vi ser på hvordan dette fungerer i dag, og hvordan vi kan utnytte landingssiden best mulig.

Annonsering

Konverteringsoptimalisering (CRO) har som mål å få flere besøkende til å gjøre det du ønsker når de først har kommet inn på nettsiden.  Vi setter opp konverteringsmål basert på det som er viktig for din bedrift. Dette kan være alt fra å kjøpe noe til å sende inn skjema, melde seg på nyhetsbrev eller laste ned en pdf.

  • Google Display Ads: Annonsene vises som bannerannonser der målgruppen befinner seg. Dette kan være alt fra store og kjente nettsider/aviser til mindre nisjesider.
  • Google Search Ads: Annonser vises som tekstannonser i Googles søkenettverk og gir deg anledning til å nå et publikum som aktivt søker etter dine produkter.
  • Google Shopping Ads: Annonser som viser produktinformasjon som f.eks produktbilder, pris og bedriftsnavn.
  • Youtube Ads: Videoannonser som vises i Youtube og eventuelt på ulike partnersider til Google.

Å ha en tilstedeværelse på sosiale medier er viktig enten bedriften din retter seg mot B2B eller B2C. Vi kan hjelpe din bedrift med alt fra organisk tilstedeværelse til betalt annonsering via de respektive kanalene.

  • Organisk innhold
    • Innholdsproduksjon
    • Publiseringsplaner
    • Konkurranser
  • Betalt annonsering
    • Facebook Ads
    • Instagram Ads
    • LinkedIn Ads
    • Snapchat Ads
    • Tik Tok Ads

Kort fortalt er programmatisk annonsering en måte å levere digitale annonser ut til et ønsket publikum innenfor et oppgitt budsjett.

Programmatisk annonsering kan være Google Ads, men det kan også være målrettede kampanjer hvor man får plasseringer hos ulike mediehus som Schibsted og Amedia, samt andre aktører med reklameplass. Da følger man målgruppen og når dem på de nettsidene de bruker  – alt i samme kampanje.

Account Based Marketing er en B2B-strategi der du fokuserer enkeltvis på å bygge relasjoner med prospektene og kundene dine for å lede de personlig gjennom salgsprosessen din.

Les mer om Account Based Marketing her

Inbound Marketing er en markedsføringsstrategi der du tiltrekker deg potensielle kunder ved å tilby dem noe av verdi for dem, for deretter å pleie dem slik at de konverterer til faktiske kunder. Det består av fire faser; tiltrekke, konvertere, selge og begeistre.

  • Innholdsmarkedsføring
  • E-post-markedsføring
  • Nyhetsbrev

Les mer om Inbound Marketing her

Søkemotoroptimalisering (SEO) er en viktig del av digital markedsføring. Kort sagt er målet å få en høyere plassering på Google søk, uten å kjøpe annonseplass.

SEO innebærer at man bruker ulike verktøy for å kategorisere innholdet slik google krever. Samtidig må tekst og innhold være nyttig, relevant og skrevet på en slik mate at det matcher dine kunders søkeord. Google foretrekker brukervennlige sider som stadig oppdateres og forbedres.

Dersom du ikke jobber aktivt med SEO, er det en stor risiko for at konkurrentene dine vil få en bedre plassering enn deg på Google.

Så; jo bedre hjemmesiden din er, desto bedre blir det rangert på søkemotorer.

Testing

Via Hotjar kan vi implementere Heatmaps på din nettside som gir en visuell presentasjon av hvor brukerne klikker, beveger seg og scroller på nettsiden. I dette verktøyet kan vi også se skjermopptak av utvalgte, anonymiserte brukere for å bedre forstå kundereisen.

I utgangspunktet handler A/B testing om å prøve to eller flere variasjoner av samme budskap. De vanligste testene i markedsføringssammenheng handler om annonser og landingssider, men det meste kan testes. Formålet med A/B-testing er å finne de mest effektive tiltakene ved å la publikum selv velge ut det budskapet som treffer best.

Les mer om A/B testing her