ARBEID
Reklamefilm Carfix dropin

Reklamefilm: Drop-in for Carfix

Reklamefilm

Hva betyr tilgjengelighet? Gjennom et helt nytt reklamefilm-konsept gir Carfix svar. Stikkord: We fix!

Bilverksted-kjeden Carfix fra Os har forstått noe vesentlig: At noe av det viktigste de leverer er tilgjengelighet. De må være der når kunden trenger dem, ikke dager eller uker etterpå.

Tilgjengelighet er grunnmuren i det nye kommunikasjonskonseptet vi har utarbeidet sammen med verkstedkjeden. Det er også mye av bakgrunnen for deres nye slagord: «We fix!» – og ikke minst for reklamefilm-konseptet vi har laget for dem.

Bli husket når det gjelder

Syretesten for en merkevare, er om du husker den når det faktisk gjelder. Som når varsellampene blinker og bilen lager mystiske lyder.

Som et ledd i få Carfix fremst i bileiernes pannebrask, har vi utviklet et helt nytt reklamekonsept. Og vi har, sammen med de dyktige fagfolkene i Apparat, tatt konseptet ut i fire nye reklamefilmer. Den første handler om et av de viktigste tilbudene deres: Alltid har ledige dropin-timer.

Det er følelsene som teller

Et av hovedpremissene for konseptet var at det, som Carfix, måtte være enkelt, effektivt og tilgjengelig. Løsningen er blitt en lettbeint rekke reklamefilmer hvor klippingen er med på å formidle hvor kjapt og enkelt Carfix løser problemet.

Dropin-filmens oppbygning følger en velkjent formel: Problem – løsning. Her representerer varsellampen på dashbordet problemet, mens Carfix selvsagt er løsningen.

Det som betyr mest er likevel ikke disse konkrete elementene, men følelsene som er knyttet til dem. Grunnen er enkel: Vi husker følelser, og opplevelser knyttet til følelser, langt bedre enn vi husker argumenter og fakta.

Og en lysende varsellampe vekker følelser. Vonde følelser som frustrasjon, sinne og oppgitthet – glimrende formidlet av skuespiller Kai Taule.

Ta en titt på..

 
ARBEID
messestand aquatiq

Messestand for Aquatiq: En rød tråd verden rundt

Aquatiq