Informasjon om vedlikeholdsavtale fra AG&
1) Oppdatering ved Minimum Vedlikehold
Oppdatering av rammeverk og utvidelser gjennomføres gjennom en månedlig masseoppdatering. Det blir gjennomført stikkprøvetesting av utvalgte sider i etterkant av oppdateringen. Arbeidet utføres innen ordinær arbeidstid. Sikkerhetskopi tas i forkant.
2) Oppdatering ved Standard Vedlikehold
Oppdatering av rammeverk og utvidelser gjennomføres kontrollert vha. en automatisk prosess, med sammenligning av før- og etter-bilder, samt tilbakerulling ved vesentlige endringer. Oppdateringene foregår om natten alle virkedager. Sikkerhetskopi tas automatisk i forkant.
En generell tilstandssjekk utføres månedlig. Her undersøker vi at sidene er online og fungerer. Dette gjør vi gjennom stikkprøver av utvalgte sider.
3) Oppdatering ved Premium Vedlikehold
Oppdatering av rammeverk og utvidelser gjennomføres kontrollert vha. en automatisk prosess, med sammenligning av før- og etter-bilder, samt tilbakerulling ved vesentlige endringer. Oppdateringene foregår om natten alle virkedager. Sikkerhetskopi tas automatisk i forkant.
En generell tilstandssjekk utføres ukentlig. Her undersøker vi at sidene er online og fungerer. Dette gjør vi gjennom stikkprøver av utvalgte sider.
4) Retting av feil (bugfiks)
Som en del av vedlikeholdsavtalen er det alltid inkludert noe tid til retting av bugs/feil som følge av oppdateringene. Dette omfatter også eventuelle avbrudd i automatiske oppdateringer (Standard og Premium), som da krever manuell undersøkelse og utbedring. Tetting av innrapporterte sikkerhetshull inngår også.
Arbeid utover den avtalte tiden vil bli varslet om i forkant, og fakturert etter medgått tid til enhver tid gjeldende timepris.
Ved spesielle omstendigheter, som f.eks. større versjonshopp, kan det oppstå behov for videreutvikling som ikke dekkes av denne avtalen. I slike tilfeller vil vi alltid sende estimat til Oppdragsgiver for godkjenning, før arbeidet igangsettes.
5) Overvåkning
Nettsidene overvåkes digitalt og vi blir varslet dersom en side går ned eller blir berørt av et innrapportert sikkerhetshull. Dersom det skjer vil vi undersøke situasjonen, foreta nødvendige grep, og varsle kunden ved behov.
6) Teknisk support
Som en del av Standard og Premium vedlikehold nyter man også prioritet ved teknisk support på løsninger som er levert av AG&. Teknisk support rundt tredjepartsløsninger gis etter beste evne og uten garantier. Arbeid og videreutvikling i forbindelse med teknisk support faktureres etter medgått tid.